Zarządzanie wartością firmy
Termin:
do uzgodnienia
Liczba godzin:
14 godzin lekcyjnych
Wykładowca:
Doktor nauk ekonomicznych, Szkoła Główna Handlowa. Wykładowca przedmiotów: podstawy finansów,
analiza finansowa, finanse przedsiębiorstw, wycena przedsiębiorstw. Dyrektor Instytutu Finansów i
Rachunkowości w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (The Polish Open University) oraz wykładowca
przedmiotów: zarządzanie finansami, finanse i wycena przedsiębiorstw, rachunek kosztów i rachunkowość
zarządcza. Aktualnie niezależny trener-konsultant zajmujący się szkoleniami i doradztwem gospodarczym w
zakresie finansów i wyceny przedsiębiorstw od 1990 roku. Zajmuje się problematyką szeroko rozumianych
finansów przedsiębiorstw.
Cena:
do uzgodnienia
Program:
- Cel działalności przedsiębiorstwa
- Wartość przedsiębiorstwa jako syntetyczny miernik realizacji celu finansowego
- Utrzymanie płynności jako operacyjny cel funkcjonowania przedsiębiorstwa
- Rola zarządzającego finansami w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
- Podejmowanie decyzji finansowych
- Wartość pieniądza w czasie
- Dyskontowanie strumieni przepływów pieniężnych
- Ryzyko w decyzjach finansowych
- Ekonomiczna wartość dodana
- Wartość dodana dla akcjonariuszy
- Koszt i struktura kapitału
- Źródła finansowania działalności przedsiębiorstwa
- Określanie kosztu kapitału przedsiębiorstwa
- Mechanizm korzyści podatkowej
- Model progu rentowności i jego zastosowanie do podejmowania decyzji
- Dźwignia finansowa i operacyjna
- Optymalna struktura kapitałowa przedsiębiorstwa
- Sygnały wysyłane przedsiębiorstwu przez rynek kapitałowy
- Funkcje rynku kapitałowego
- Przyczyny fluktuacji kursów papierów wartościowych, wycena papierów wartościowych
- Analiza wskaźników rynku kapitałowego
- Problemy z analizą sprawozdań finansowych
- Czego nie mówią sprawozdania finansowe
- Ogólna ocena sprawozdań finansowych
- Analiza rachunku przepływów środków pieniężnych i wnioski
- Zasady interpretacji wskaźników i ograniczenia klasycznej analizy wskaźnikowej
- Ocena wiarygodności kontrahenta
- Wycena przedsiębiorstw
- Przesłanki wyceny przedsiębiorstw
- Metody wyceny przedsiębiorstw
- Kryteria doboru metod wyceny przedsiębiorstw
Opinie uczestników

Sprawdź opinie uczestników